Effektive måter å forbedre styrke og skuddteknikk

NF Academy Football Training Programs
Prøv våre øvelser hjemme i fritiden eller del de med din lokale klubb og trener for å videreutvikle deg som spiller!
NF Academy Football Training Programs
Prøv våre øvelser hjemme i fritiden eller del de med din lokale klubb og trener for å videreutvikle deg som spiller!

Effektive måter å forbedre styrke og skuddteknikk

Lær hvordan du forbedrer deg som spiller med øvelser hjemme, med personlig coaching og på våre internasjonale treningsleire.

Nedenfor deler vi noen øvelser som vi viser i våre virtuelle programmer, NF Virtual Academy. Du kan teste ut disse øvelsene på egenhånd på fritiden siden vi nå fokuserer på skytedelen av spillet og hvordan du kan utvikle skuddteknikken i tillegg til å bli sterkere fysisk. Du kan gjerne dele disse øvelsene med ditt lokale lag og med din trener.

Du er også velkommen til å delta på våre NF International eventer hvis du ønsker å få en komplett følelse av hvordan alle våre treningsmetoder forbedrer deg i alle aspekter av spillet.

STYRKEØVELSER DU KAN GJØRE HJEMME

Møt våre profesjonelle trenere fra NF Academy med erfaring fra de beste akademiene i Portugal.

Planen er at du utfører alle øvelser innen fysisk trening med tre runder med 15 eller 20 repetisjoner. Det er veldig viktig at du fokuserer på teknikken, hvordan du beveger kroppen din og pusteteknikken mens du utfører øvelsene. Hvil 30 sekunder mellom rundene. Spis godt før du begynner treningen, drikk mye vann og gjør ditt beste!

LES OGSÅ: Begrenset antall plasser som følge av COVID-19

FORBEDRING AV SKUDDTEKNIKKEN

Her er fire øvelser som du kan bruke i fritiden og/eller vise til din lokale trener så dere kan bruke de på treninger med din lokale klubb. Til å begynne med trenger du små punkter når du skyter. Det kan være punkter langt nede eller høyt oppe i et hjørne. Hvis det er mulig kan du gjerne plassere små mål for å ha spesifikke treffpunkter.
Fokuser på forskjellige steder for hvert skudd.

Vi har også listet opp varianter av øvelsene hvis du ønsker å gå lenger. Du kan også utfordre deg ved å telle antall mål du har scoret eller lage et poengsystem etter hvor du treffer. Dette kan være for eksempel nedre hjørne 10 poeng, Midt på eller øvre hjørne 25 poeng.

Vi anbefaler 8-10 repetisjoner med hvert bein i første øvelse og 4-6 repetisjoner i andre, tredje og fjerde øvelse med en 30 sekunders pause mellom repetisjonene i alle øvelser.

LES OGSÅ: Maksimer ditt potensial i sommer

shootingexercise1

Øvelse 1
Motta et tilbakespill fra en annen spiller og etter en finte avslutter du på en touch. Skyt fra sekstenmeteren ved å bruke den samme foten som den siden pasningen kommer fra. Jobb med presisjonen for å få skuddet i det hjørnet du er orientert mot. Bruk innsiden av foten.

Prøv også å motta ballen i luften for å foreta en entouch-avslutning fra hoftehøyde.

shootingexercise2

Øvelse 2
Ta med deg ballen fra startpunktet med god fart og angrip kjeglen (forsvareren) og foreta en dribling innenfra og ut til “avslutningspunktet” hvor du skyter mot motsatt stolpe.

Prøv også å jobbe med skudd mot første stolpe og presisjon mot begge hjørner både oppe og nede.

shootingexercise3

Øvelse 3
Før ballen fra startpunktet med god fart og spill vegg med en annen spiller hvor du slår pasningen før kjeglen (forsvareren) og du får den i retur etter at kjeglen er passert. Før ballen inn i avslutningsområdet med din første berøring. Med din andre berøring skyter du mot bortre stolpe.

Prøv også å trene på presisjonsskyting mot første stolpe både oppe og nede. Bruk en berøring. Du kan også gjøre denne øvelsen med pasninger som kommer i litt høyde.

shootingexercise4

Øvelse 4
En spiller med ryggen mot mål mottar en pasning på valgfri (vær kreativ) måte med teknikk uten at ballen berører kjeglen vender du og skyter.

Det ideelle er at spilleren bruker færrest mulige berøringer, 2 eller 3 med vending og skudd. Start bak kjeglen (forsvareren) så du unngår at du er i synsfeltet hans for å gi det mest mulig realistisk. Skyt med motsatt fot fra den retningen du går. På venstre side skyter du med høyre og på andre siden blir det motsatt. Når du kommer i midten skal du alltid variere slik at du får testet ut begge deler.

Prøv også å motta ballen på kanten og/eller når den er i luften.

Personal follow-up from our professional coaches

NF Virtual Academy is available for alle typer spillere, også de som ikke har deltatt på et NF Academy program tidligere.
NF Virtual Academy is available for alle typer spillere, også de som ikke har deltatt på et NF Academy program tidligere.

Disse øvelsene er del av NF Virtual Academy program. Det er et godt program for å utvikle og forbedre spillere med egentrening hvor du vil jobbe tett med en profesjonell trener fra NF Academy.

I våre en- eller tremåneders programmer mottar spillerne ukentlig fysisk, teknisk og teoretiske utfordringer og øvelser fra treneren. Det betyr at du kan trene uansett hvor du er i verden.

Hver enkelt spiller vil også få individuell oppfølging og feedback gjennom ukentlige videosamtaler for å evaluere trening og forbedringsområder for optimal utvikling.

Prøv dette gratis ved å registrere deg for vår gratis prøveperiode.

KOMMENDE NF INTERNATIONAL ARRANGEMENTER

Dato Program Land Sted Aldersgrupper
3 - 7 Aug 2020 NF International Norge Asker 2004-2011
7 - 9 Aug 2020 NF International Norge Alvøen 2004-2011
7 - 10 Aug 2020 NF International Norge Kristiansand 2004-2011
7 - 9 Aug 2020 NF International Norge Tromsø 2004-2011
10 - 12 Aug 2020 NF International Norge Haugesund 2004-2011
14 - 16 Aug 2020 NF International Norge Gjøvik 2004-2011
14 - 16 Aug 2020 NF International Norge Voss 2004-2011

Sjekk den komplette Eventkalender her.

FINN ARRANGEMENT

- Velg et alternativ – Du vil automatisk bli videresendt til egen side med ditt valg. -

Start typing and press Enter to search